Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı?

Hamilelikte Beslenme

Hamilelik süresince dengeli beslenmek bebeğinizin ve sizin sağlığınız için önem teşkil etmektedir. Ayrıca bebeğinizi emzirmeye başladığınızda anne sütü miktarınızı da etkileyecek olan bir faktördür.

Ancak bu tabi ki “iki kişilik yemek” anlamına gelmemektedir. Hamile vücudu almış olduğu kaloriyi hamile olmayan bir vücuda göre çok daha etkili kullanır ve hamileliğinizin yedinci ayına kadar bebeğiniz için herhangi bir ekstra kalori almanıza gerek yoktur. Yedinci aydan itibaren doğuma kadar, günde fazladan yalnızca 200 kaloriye ihtiyaç duyarsınız.

Hamilelik süresince sağlıklı beslenmek, az az sık sık yemek en doğrusudur. Bu beslenme düzeni ayrıca hamilelik süresince yaşayacağınız rahatsızlıklara ve mide ekşimelerine karşı sizi koruyacak. Emzirmeye başladığınızda anne sütünün bebeğinize hayatta verebileceğiniz en iyi şey olduğunu unutmayın.

Hamile olduğunuz süreç boyunca ne yemelisiniz?


Günde en az beş porsiyon meyve ve sebze
Balık, yumurta, tavuk, soya ve bakliyat gibi proteinli yiyecekler
Çeşitli karbonhidratlar (ekmek, pirinç, makarna, patates, tahıllar)
Kalsiyum için süt ve süt ürünleri (mümkünse yarım yağlı)
Demir için yeşil yapraklı sebzeler, et ve bakliyatlar


Hamile olduğunuz süreç boyunca ne yememelisiniz?


Küflü dış yüzeyi olan yumuşak peynirler, Brie and Camembert, mavi peynir örnek olarak verilebilir ya da herhangi bir çeşit etli veya sebzeli pate (bu gıdalar oldukça tehlikeli bir bakteri olan listeriaları içerebilir)
Bir hafta içerisinde iki porsiyondan fazla yağlı balık (Örneğin taze ton balığı, sardalya, uskumru, alabalık. Bu balıklar yüksek seviyelerde civa içerebileceğinden bebeğinizin gelişmekte olan sinir sistemine zarar verebilir)
Bir hafta içerisinde Atlantik kılıç balığı, köpek balığı ya da normal kılıçbalığı ya da 4 kutudan fazla ton balığı. (Bu balıklar da yüksek seviyede civa içermektedir)
Sakatat ya da püre haline getirilmiş etler, örneğin pate ya da sosis (bu besinler doğmamış bebeğiniz için zararlı olabilecek yüksek oranda A Vitamini içermektedir)
Besin zehirlenmesini engellemek için çiğ su kabukluları


Hamileyken alkol tüketebilir miyim?


Alkol, plasenta yoluyla anne karnındaki bebeğin kan dolaşımına katılır ve yüksek miktarda alkol alımı bebeğinize ciddi zarar verebilir. Eğer hamileyseniz veya hamile kalmaya çalışıyorsanız alkol almaktan kaçının. Alkol almak gebelik şansınızı azaltabilir.

Hamileyken kafein tüketebilir miyim?


Yüksek seviyede kafein alımı bebeğinizin ağırlığının azalması ya da düşüğe yol açabilir. Otoritelerin tavsiyesi günlük kafein tüketiminin 200 miligramı geçmemesi yönünde. Çay ve kahve ile birlikte çikolata, kola ve enerji içeceklerinin de kafein içerdiğini unutmayın. Bir kutu kola aşağı yukarı 40 mg kafein içermektedir ve 50 gramlık bir bitter çikolata da yaklaşık 50 mg kafein ihtiva etmektedir. Sütlü çikolata bitter çikolatanın yarısı kadar kafein içermektedir.

Folik Asit Kullanımına Dikkat


Gebeliğin özellikle ilk 28 günü folik asit açısından büyük öneme sahiptir. Folik asit annenin kan volümünü artırmak ve bebeği nöral tüp deformasyonlarına karşı korumak için gereklidir. Sadece besinler bu dönemde ki artmış ihtiyacı karşılamaya yetmez. Bu yüzden hamile kalmayı planlayan anne adaylarına 3 ay önceden folik asit kullanımı hamileliğin ilk 3 ayına kadar önerilir.

Bitki Çaylarını İlk Aylarda Kesinlikle Tüketmeyin


Bu süreçte anne adayının rahatlamak için tükettiği bitki çayları düşük yapmaya yol açabildiğinden, tüketimi önerilmez. Özellikle; rezene, zerdeçal, civanperçemi, mine çiçeği, ada çayı, barut ağacı kabuğu, sinameki ve yeşil çay tüketmek bu dönemde sakıncalı olabilir.

Zerdeçal hamilelikte rahim hareketlerini artırarak, ada çayı kadınsal hormonları artırarak ve yeşil çay tansiyonu yükselterek düşük yapmaya sebep olabilir.

Aşermeler


Kadınların hamileyken neden aşerdiğine dair birçok araştırmanın mevcut olmasına karşın bu durumun sebebi hala gizemini korumaktadır! Yani bazı kadınların neden koca bir kavanoz turşuyu ya da bir sabun kalıbını dişlediğini hala bilmiyoruz.

Bildiğimiz bir şey var ki bu olayın sebebi kısmen vücudunuzdaki hormonal değişiklikler ve her şey aşerililebilir. Aşermenin vücudunuzun o şeyi istediğine dair teoriler mevcut. Örneğin eğer bir anne koca bir köfte ve bir tabak patates kızartması aşeriyorsa, bunun sebebi onun vücudunun protein, sodyum veya potasyuma ihtiyaç duyması olabilir.

Her ne aşeriyorsanız, sağlıklı beslenebilmek için bunu kontrollü bir hale getirmeye çalışın.

——————————————————————————————–

Kaynaklar;

Acıbadem

Lansinoh

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir